La Unió Municipalista registra a Les Corts la iniciativa per rebaixar del 5 al 3% el llistó electoral

La Unió Municipalista, la confederació de partits independents, ha registrat aquest dimarts a Les Corts Valencianes la Iniciativa Popular Legislativa per a modificar la llei electoral i rebaixar del 5 al 3% el llistó electoral per concórrer a les pròximes eleccions previstes per a l’any 2027, el que permetria garantir una representació més plural i justa en el parlament valencià.

En la proposta que aquest dimarts la Unió Municipalista ha registrat es reivindica, per tant, la modificació de l’article 12 de la Llei Electoral 1/1987 de 31 de març perquè “s’acabe amb el tracte anòmal que pateixen els valencians i valencianes”. La revisió d’aquest article suposaria donar compliment a les garanties constitucionals d’igualtat, participació ciutadana i pluralisme polític que reconeix la Constitució Espanyola i que ara no es veuen garantides. Per donar compliment, la Unió Municipalista sol·licita la rebaixa electoral del 5% “del total dels vots emesos al 3%, que el còmput s’efectue en cada circumscripció electoral i que aquest còmput s’efectue sobre els vots vàlids en cada circumscripció.

Després del registre oficial a les Corts Valencianes, la Unió Municipalista esperarà el termini d’un mes per a la confirmació oficial de la seua recepció i iniciarà la campanya de recollida de firmes per aconseguir el suport necessari que permeta tramitar la proposta i obrir el debat en seu parlamentària. Des de la Unió Municipalista manifesten que “s’ha de reunir un mínim de 10.000 firmes. Una xifra que no és difícil d’obtindre sobretot en un context on veiem que molta gent no es sent representada amb els grans partits polítics”.

Gabriel Tomás, coordinador de Unió Municipalista a la província d’Alacant